onsdag 13. juni 2012

Prosjektoppgave i Digital video og animasjon

Jeg valgte animasjon som eksamensoppgave i denne modulen. Jeg hadde lyst til å lære meg cut-out animasjon med stop-motion teknikk. Jeg fikk masse inspirasjon av å se animasjonsfilmer av profesjonelle og amatører på nettet. Lotte Reiniger har laget mange flotte silhuett animasjoner og var helt klart en stor inspirasjon!

Figurene har jeg tegnet i Illustrator, så er de delt opp i kroppsdeler og så printet ut. Tegningene brukte jeg som mal når jeg klippet ut delene i tynn kartong. Alle delene er sydd sammen med tråd slik at figurene blir som sprellemenn. Figurene ligger på et lysbord med et speilreflekskamera over. Så er de flyttet millimeter for millimeter etter hvert som bildene er tatt......animasjon er tidkrevende!

Håper du liker filmen min :)

Silhouette Animation - Short Film by Janne Marete Grødum


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar